14 Temmuz 2009

Piyano Zariftir ve Piyano çalmak Zerafet İster.

Piyano benim için asil bir çalgıdır .   Tek  başına bir orkestradır.İki elin nota çaldığı tek enstrümandır .Sahnede görkemlidir. Piyanoya yakışan  çok sesli bestecilerin eserleridir.Gerek kapalı  gerek açık hava resitallerinde seçilecek mekanlar çok önemlidir . Zaten o sesiyle her yerden duyulabilir .Ona hiçbir şeyin eşlik etmesi gerekmez .Orkestra ile birlikteliğinde  onun ses yoğunluğuna yetişebilen tek çalgıdır .
 Yıllarımı onla beraber geçirmiş olmak  ve kızımında piyanist olması benim ona olan hayranlığımı arttırmıştır . ..  Daima piyanoya yakışan değeri verdim .Hukuk mesleğimin içinde  saygıyla seçilmiş mekanlarda ve seçilmiş eserleri yorumlıyarak  piyanoyu yaşadım ve izliyecilere yaşattım .... . İçkili ortamları tercih etmedim .Ben aynı zamanda adaleti temsil eden bir avukat idim .Ve hala  öyleyim .
.Konser öncesi sahnenin ortasına hazırlanan kuyruklu piyano sadece sizi bekler !!!!!.. ve sahneye çıktığınızda ona doğru yürüdüğünüzde  .. ona değerek selam  verdiğinizde   işte rüyanız gerçek olmuştur  ....piyanonun sandalyesine oturup o beyaz siyah tuşlara dokunduğunuzda  bir  anda sihir gibi olur  herşey ....İşte piyano böyledir benim için .Onu ben tek başıma paylaşmayı hep sevdim .Doğaçlamalarımla onla konuştum . O beni anlattı daima ..O tartışmasız asil bir çalgıdır ....Daima ona  yakışan şekilde çalınmalıdır .Ona seremoni gereklidir. Dedim ya onu çalmak  gerçek bir eğitim ve zerafet ister ...