24 Haziran 2008

Nürnberg'te Torunum Cemre 'nin ilk adımları Ve Pikniğimiz..



Nurnberg'te dokuz aylık torunum Cemre ilk adımlarını attı . Ve bana geldi.. Ne mutlu bana ...
Çok şirin bir oteldi kaldığımız yer....Kahvaltıları meyvaları ve antika ama çok güzel bir piyanosuyla  huzurlu ve zarif bir ortamdı .Unutmadan...şatoların arasından akşam vakti  kızımın her yeri kendisi bulma isteğine va başarısına uyup peşinden koşturarak !!!gittiğim  ve alman iş arkadaşlarıyla beraber olduğumuz restorant  mekanı egzotik  ve  değişikti...Bu sefer sosislerini beğenmedim ..*******Ama böyle bir tarihi ortamda  kızımla ve torunumla olmak yeteri kadar beni mutlu etti..
Neyseeee....Ve Cemre'nin birde arkadaşı vardı!!!  Otel  sahibinin  Cemre'den bir ay büyük  Sofi adlı kızı....Arada kapıştılar Cemre  onu elleriyle incelemeye hatta üstüne çıkmaya kalkınca bebek çırmakladı torunumu.......Neyse... tecrübe tecrübedir......Ama zaman zaman
piyano çalarakta torunumu  sakinleştirdim .   Bebek ve müzik ortak bir dil oluşturdu.. almanlarla aramızda.....
Dediğim gibi otel  şehir parkına ve eski şehire yani şatoların bulunduğu bölgeye  yakındı.. Arabasıda vardı Cemre'nin . Sabah annesi gittimi bir sabah uykusu ve .. yiyecek alışverişi ve  park.. Ama öyle temiz ve az insanlıki  .. göl kıyısı ördekleri ile sanki bir vaha ....Yeşil heryere sinmiş göl ile  ağaçlar sanki iç içe...Ve etrafta sakin anneler bebekler veya güneşlenen insanlar ..  doğa bozulmadan yaşanıyor....Yine gelelim torunuma..
  Arabasını iterek yürütmesi ve bu konudaki ısrarı , ciddiliği  ve şapkasıyla..  beni  çok güldürdü...minicik dokuz aylık.....yürüyen birşey... yeşillikler içinde....doğa işte böyle güzel.....ömür törpüsü oldu.. sevimliliğiyle ışıltılı  gülüşüyle ..... gülücük Cemre...... annesi ve teyzesinin çocukluğunu yeniden yaşatıyor bana ama çok sakin ve sabırlı olarak sadece sevmeye vakit kalıyor ... Göl kıyısında yürüyüş ve çimenlerin üzerinde uzanmak için hazırlanmış kanepede dinlenme... Ve Cemre bebenin  mama saati ,uyku saati...... böcek gelmesin diye .. üstünü korunaklı örtme... azıcık mıkırdadımı..... hemen ördeklere yiyecek atma .. hav havlarları sevme.. yada en mutlu olduğu.. hadi yürüyelim ler..-------..Yeni öğrendi ya .. o sevinç görülecek şey....bir heyecan bir acele.... minik adımlarla .. elleriyle dünyayı avuçluyor sanki.....herşey onun....  .. Cemre bebe beni ruhen dinlendirdin ..Dünya tatlısı torunum benim..