16 Eylül 2008

'' Helikopter Anne Babalar''

Radikal gazetesinde bu gün Oral Çalışlar'ın yazısı bu başlıkla  başlıyordu .. Tabii ilgimi çekti . Ve okudum ..' Helicopter Parents'sözcüğünün son yıllarda Avrupa ve ABD   gazetelerinde çokça söz edilen bir deyim olduğunu ve çocuklarının peşinden heryere koşan ve heryere yetişmeye çalışan  bu anne ve babalara her yere yetişen askeri helikopter örneğinden çıkarak '' helikopter anne-babalar ' adı verildiğini  yazmış ..Tabii batı dünyasında bunun sosyolojik ve psikolojik sorun olarak ele alındığını yazısında belirtmiş..
 Gelelim benim yazma sebebime .. Ben bu tabiri  NewYork'ta yaşıyan kızım   İpek'    şaka yollu anlattım ..
 Ertesi gün bana bir email .. eeee' helicopter  anne ' nasılsın diye ..... Benden cevap ....
Canım kızım evet .. ben sizin  için   'helikopterdim '  amaaaa  bir farkım vardı.. Sizin ikinizide
 küçük ama güçlü motorları olan bir 'uçak ' olarak hazırladım ..' Benden zamanı gelince kaçabilesiniz ve iyi manevra yapabilesiniz ' diye   heheheheheheh
Ve   verdiğim bu cevap  çok hoşuma gitti.....