16 Aralık 2006

Neden piyano çalıyorum?

Yazılarımın birinde bahsettiğim  piyano, mandolin ve gitar ,trıo çalışması için Av. Kerim ve Selim Altınok kardeşlerle görüştüm .  Ve piyanomu dinleyince  her insan gibi şaşırdılar .Bu kadar çok şeyin arasında  iyi olacağımı haklı olarak ihtimal veremiyorlar . Ve hemen çalışmaya karar verdiler . Geçmişten günümüze müzik . Dinle Sevgili' den ,La polama 'ya , Papatya 'dan Katibim 'e hatta Türk Marşı'na ve günümüz eserlerinden oluşan ve  avukatların,yorumuyla enstrümantal bir müzik programı önerdim . Ama ne zaman ,nereye ve kime gideceğini bilmek lazım .İşte bu yaşamın matematiği oluyor. Orhan Pamuk 'un kendine sorduğu , neden yazıyorumu ?, ben kendime şöyle soruyorum Neden piyano çalıyorsun? ve neden sadece piyanist olmadın ?Sadece piyanist olmadım çünkü ben sadece kendim olmak istedim ve herşey benim için araçtı .yaşamam için . Piyano çalıyorum sahnede olmak ve alkış almak için , piyanoda  doğaçlamalarımla kendimi anlatıyorum  onun için çalıyorum ,insanlara kızdığım zaman tepki olarak piyano çalıyorum ,evimde pencereleri açarak herkez duysun beni farketsin diye piyano çalıyorum,çalarken herşeyi unuttuğum için çalıyorum ,kendimi farklı hisettiğim için çalıyorum ,çocuklarımdan iyi haber geldiği zaman çalıyorum,piyanonun hele kuyruklu salon piyanosuna hayran olduğum için çalıyorum ,görkemlibir piyanonun tuşlarına dokunup çalabilmenin onurunu yaşamak için çalıyorum ,konser öncesi boş salonda piyano ile yalnızlığımı paylaşmak için çalıyorum , alkışı hayal etmek için çalıyorum,hatırlanmak için çalıyorum,alışkanlık olduğu için çalıyorum,unutulmamak için çalıyorum ,tanınmak için çalıyorum,çocuklarıma isim olsun diye çalıyorum,bazıları benden bunu bekliyor diye çalıyorum, avukatlar farklılığımı görsün diye çalıyorum,bakın ben varım diye çalıyorum ,piyano çalarken  kendimi çok başka hissettiğim için çalıyorum,sahnede sadece beni dinledikleri için çalıyorum, ilgi ve ün kazanmak için çalıyorum,hayatın güzelliklerini  sesle ifade etmek için çalıyorum,biran evvel bitirip alkışlayan insanların bana sevgiyle bakmaları için çalıyorum , sahneye çıkmadan önceki ve sonraki heyecanı yaşamak için çalıyorum ,konserden sonra tebrik edilmek için çalıyorum ,alkışlarken gözlerdeki çıkarsız duyguları görmek için çalıyorum,çocuklarımın bana dediği gibi bir türlü tatmin olamadığım için çalıyorum ,beni anlamıyanlara kendimi ispat için çalıyorum , beni anlamıyan ve yanlış değerlendiren babama kendimi
 ispatlamak için çalıyorum,Ve Orhan Pamuk'un dediği gibi mutlu olamadığım için çalıyorum ,mutlu olmak için çalıyorum.Bana bu yazıyı yazmaya sebep olduğu için değerli yazar , çocuk adam Orhan Pamuk'a teşekkür ediyorum.