06 Eylül 2009

Yeni Bebeklerin Anneleri ve Babalar!!! artık bizleri hiç beğenmiyorlar ...

Şaşırtıcı ... Biz.... yani ben çok severek ve  uzağı görerek ve kendim  örnek olarak yetiştirdim  çocuklarımı..Ve en önemlisi hatalarımın farkına varmayı öğrendim ..Onlara tabir caiz ise 'balık tutmasını öğrettim 'Ve babaları ile güzel iletişimi  sağladım ..Bu o kadar önemliydiki bizim dönemimizde ...
 .. Sen öyle san!!!! Diyorum kendime .... Meğerse neleri eksik yada fazla yapmışız ..
Ben Türk toplumunda o.... 1970 yıllarında ilk önce kendim için var olma savaşı verdim ve o arada evlat sahibi oldum .. Ve insan ve kadın olarak güçlü olmasaydım .. mesleğimi yapmasaydım .. kızlarımda bu yere gelemezlerdi .Suç,,, kendini düşünmek .. Çocukların her istediğini yapmaya vakit  yoktu . Çünkü hem eşini iteliyeceksin Hadi..... . diye ... hemde dar kafalı insanların seni ezmemesi için çabalıyacaksın vede güzel olmayı bileceksin .O aradada bazı hayat deneyimlerini yaşamaya cesaretin olacak  kendinin ne olduğunu öğrenesinki evlatlarını iyi yetiştirebilesin .. ...BiR ŞEKİLDEDE DAİMA DOĞRU YOLU BULMA YETENEĞİNİ KULLANACAKSIN ....Onun  ADINA DA BİLGİ VE ÖNSEZİ DİYORLAR .... işte bunlar suçlarım .. Çocuklarımla sabırla  oyun oynamamışım ..?!!!Yaş farkları çok olmuş ... vs ..
Evet biz<de o yıllarda bilhassa Anadolu'da olan kahve  kültürü ve tembelliği .Erkeklerin işden çok vakit geçirdikleri yer ....  Daha nasıl anlatabilirim ....Güç ve enerji daima insanları rahatsız eder .. Ben böyle doğdum .. Ve doğurdum ... Ve enerjimin  dağılımını  çocuklarımın başarılarına engel olmıyacak şekilde  programladım ve kendim oldum  ve onları sevdim. Ve kısa zaman diliminlerinde  sevgmi gösterdim ve kendimde var olanları verebilmek çabasıyla  çocuklarıma çok sabırsız oldum .. ..Dedim ya zaman ....Çocuklar  belli yaştan sonra   ailelerini suçlamayı  bırakıp   problemlerini              kendileri göğüslemek ve kendilerini yaratmak zorundalar . Ben şefkatli bir ailede büyümedim. Ve sağlıklı sevgi almadım . Ama ben beni yarattım ..Bu çabamın içinde çok çalışmak ve hedefimi belirlemek oldu .. Yaniii bol bol çocuklarımla oynasam ve böyle bir yaşam örneği sunmasam .. çocuklarım daha mı mutlu olucaktı? Zaman ... ve  çocuklar  ayna gibi önlerine  gelicek ...Ama az da olsa bizleri anlıyan sayan insanların daima bulunmasıdır : Geçmişi çalışkanlıkla dürüst ve cesur atılımlarla kendini ispatladıysan  zaten yolun açıktır ..Ve kabul etmemekte ne kadar direnilirse direnilsin .. evlatlar anne babanın aynasıdır ...Batı toplumu .. daima çalışkan ve ne istediğini bilen .insana SAYGI  göstermiştir . Akıllı ve değer 'e saygı gösteren insanları seviyorum .Temenni ederim  kızlarım evlatlarına daha saygın olurlar . İnsanı  takdir edebilmeyi  ve saymayı öğrenmek kendimizi saymakla başlar ...... Utanmak  ve tiksinmek gibi duygular  insanı geliştiren duygular değidir ....   ...Acı şeyler bunlar ....