26 Ekim 2006

Prensesin New york 'u

Purchase Newyork eyalet unuversitesinde master ogrencisi kucuk kizimla simdide baska bir hayati yasiyorum, klasik muzigin ve renklerin senfonisi ile Newyork... Ama istanbul'umu kusturemem.. O baska.

Turk fim festivalinde benim prensesim gonullu calisiyor o nedenle gittik ve orda seyrettigim film, bir ask hikayesi icinde turk yunan iliskilerini irdeliyor . "BIR TUTAM BAHARAT ' filmin ismi. Ayrica istanbulumun ayrintili guzelligini cok guzel gosterdi . Ortakoy cami ve kilisesi ve kiz kulesi ve o yarimada ve topkapi sarayi tum hasmetiyle ve farkliligiyla perdeye yansidi,canimm istanbul.

Kizimin arkadasi MIke benim icin 'BRILLIANT' demis ; ve turkce karsiligi cok parlak; cok isiltili, zeki demek. Cok mutlu oldum beni anlamasina. Ipek kizimla zaman zaman hircin olsada ,tabii hakli ,yogunlugunun icinde benim icin neler hazirlamis ban. Bir kosu icinde geziyoruz Newyork'u. O onde ben pesinde minimini ve sevimli......Iki kizimda cocukluklarini yansitiyorlar .. Buyugum 'Gozlemci ve zarif. Ama kralice kizima ulasamiyorum artik. Kivircik guzel 'anne bizi bukadar hissetme' dedi. Cok hakli. Onlarda beni hissediyorlar .Onun icin uzakta hayat kurmalari en iyisi. Benim ogretmenim kizim o. Ama elimde degil onlarin hissettiklerini yasiyorum Newyork city ; hayal ulkesi ; ama en bulunmazi Ipek kizin arkadaslari gencler ve konservatuvar hocalari piyanolar kemanlar ve sesler... Konserler ; yolda arabada klasik muzik ve yepyeni benim icin eserler. Mesela Ravelin korolu orkestra eserini Carnegie Hall da dinledim kizimla, ne guzel bir mutluluk benim icin . Hic bir luks bu kadar etkileyici olamaz. Ayrica ipek kizin uzun saclari ile kosusturmasi ve onu Newyork gibi metropolitan bir sehirde yer edinme cabasi, ben her ik kizimada saygi duyorum ;ikiside sevdikleri ile birlikte .istediklerine kavusurlar temennim ve yine gelelim Newyork'a.

Hudson nehri ; Empre state building; grand Central Terminal, kopruler meydanlar hersey filmlerdeki gibi enterasan ; ama benim icin kucuk kizimla'; muzikle ve tabiatin renkleri icinde buyuk kizimdan da iyi haberler aldigimda Newyork guzel .Sabah kalkiyorsun Ipegin arkadaslari belki gergin olabiliyorlar ama her odadan baska bir muzik sesi geliyor ve bu sabah natali; opera bolumunde okuyor; gurultulu konusan bayagi kilolu kizdan yumusacik bir tonda hafifce soyledigi bir arya ile saskina dondum nefis bir akici ses. Kendide oylesine iyi ki ;iste Newyork boyle guzel ;Bisiklete biniyorum ; Hamburgta canim Petek kizim bana iyice ogretirdi yollari ve ordada ne cok dolastim ' parklarini yollarini Hamburgun ; bilirler ben ne istiyorum hem yaparlar hemde kizarlar keratalar. ama sikintilarinda donecekleri yerleri olmali. Maddi manevi yapabilmeye gayret ediyorum.Her iki kiziminda umutlu ve guzel beklentileri var Tanrim onlara destek olsun Meslekleri geregi maddi sartlari ikisinin farkli oldu Newyorkun havasi beni sasirtmadi.

Istanbula alisik insanim, dolayisiyla ona gore giyiniyorum; Hafif firtinasina yakalandik Ipekle yani ruzgari cok sert soguguda ve gokyuzunun renkleri cok guzeldi inanilmaz parlak ve yine yer yer olusan minik bulut kumeleri arasindan gunesin ardindan kalan ates rengi kizilligi siziyor ve tabii hava soguk . Ve ben elimde dondurma ve ruzgara karsi basim gokyuzune donuk Ipek kizin pesinden kosturuyordum Hersey cocuklarimla iyi de ama yinede kendi imkanlarimin olmasi tabiiki cooook onemli .....Onurdur bazi seyler. Maddi imkan ve kariyer..

Cok kucuk birsey ama Canim Petek kizimin marketteki alisveristeki torbalari dugumlemesini bir turlu beceremedik Ipekle .Ipek kizin derslerine giriyorum Piyano egitimi gormus olmam ne guzel bir iletisim kurdurdu burda muzisyen genclerle ve hocalarla. Paul Ostrovsky Ipek kizin piyano hocasi cok iyi bir piyanist ve hoca, bayildim. Steve mc Quenn; gencken hayran oldugum sinema sanatcisi ona benziyor . Bir guzel piyano caldim ona dinledi ellerimi iyi buldu. Ayrica film festivalinde koc gurubundan yonetici Turk bir hanimla tanistim Ipekle ilgilendi Bursunun koc gurubundan olmasi ve okulu onemli tabii.Petek kizim icin yapacagim birsey olamiyor Simdilik tabii. Bebeler olursa Insallah Bana dusen herseyi yaparim . Canim o biraz benim yasamimdan kendini sorumlu hissediyor ...Purchase yakininda bir park bisikletle gittim. Yani bizim Yesilkoy Rone park degil yaaani hepsi kendi halinde guzel .Parkta heykeller golet ve agaclar huzur vericiydi yine gidecegim. Temiz ve duzenli bakimli ve buyuk. Benim kucuk oyle bir anlatiyor bulursan bul ogrenirsen ogren. Benim Abla kizim kendini yorar ve bana anlatir detayli. Ama artik yapmamaya calisiyor ;beynimi o da okuyor, tabii yanilmalari var. Agrilarim yok gibi ilaclar mi, hava temizligi mi, yediklerim mi anlamadim herseyide yiyorum. Dur bakalim belli olmaz.

Ucakla gelirken rotayi ekrandan gorup ve yere dogru bakmak ulkeleri karadan denizden takip etmek hosuma gitti. Gunesin yansimalari ve bulut kumeleri cok hostu . Zip zip yaziyorum ordan oraya.... dusuncelerim ve buna bagli konusmalarim boyle iste... Ne yapalim ben boyleyim...