03 Şubat 2007

2007 yılına çocuklarımla girdim ama geçmişin hüznü ve güzelliği beni sardı....

2007 yılına çocuklarım ve sevdikleri ile ,Istanbul'umda annemin babasından  miras yoluyla kalanlarla aldığı,pek sevdiği  ve hakkımız olan ama benim nelere rağmen oturabildiğim Yeşilköy'deki evimizde girdik .Ailemi  yeniden toparladım . Çok şükür .
O gece ,iki kızımın bebekliklerini hatırladım yeniden. Onları giydirip, tertemiz bebek kokularıyla kucağıma alıp, tabii kendimi de süsleyip sokağa onları gezdirmeye çıktığımdaki övüncü şimdi daha değişik biçimde yaşıyorum.Petek kızımın daha yirmi günlükken sarı tulumunu giydirip bende yeşil bir tuvaletle bir yakınımızın düğününde bebeğimle olmak ve babasının  kucağında başı dimdik kocaman kara gözleriyle etrafa bakışını ve  birde  Altınoluk kıyısında tekneyle açılıp   küçük kızımın iki yaşında yüzme kolluklarıyla  açıkta  çıplak denize bırakıp bir melek gibi yüzüşünü ve bizim heyecanla ona seslenişimizi  güzel bir tablo gibi hatırlıyor ve yaşıyorum. Çocuklarımı  bilgime ve önsezilerime güvenerek yetiştırdim .Doğada bana yardım etti .
 Bu arada  2007 yılına fırtına gibi geldi ve New York 'a gitti  benim küçük kız .. Bir heyecan , bir heyecan .   .Petek kızım ve Mehmet ablalık ve ağabeylik yaptılar onlara .Emirgan'dan Yeşilköy'e  Fatih'e yaşadığmız yerleri Mıke Brooks'.la paylaştık. Yiyecek ve yemek kültürümüzü adetlerimizi yaşattık ve o görkemli Sarayburnu yarmadamızın gecesini gündüzünü aynı hazla bizde etkilenerek misafirimize gösterdik .Hele bir Galata Kulesi gecemiz var ki çok hoştu .. Beni yine anılarıma götürdü  ,ağabeyim Barış'la yaşadığım 1965 yıllarının Istanbul'u ve  yaptığımız danslar .twıst, rock and roll ,çaça dansları ......ve ben onun  dans eşiydim daima ,başka kız arkadaşı olsa bile beni hiç ihmal etmezdi canım ağabeyim .Ve uzun boylu olduğu için ben  onüç  yaşından itibaren topuklu giymeye ve güzel yürümeyi dans etmeyi öğrenmiştim . Neyi öğrenmedim ki  erkenden bisiklet, tavla  ,yüzme ,araba kullanma  .....İşte o  problemli babanın diğer  yönleri bunları yaptırdı bize ...
Sait Halim Paşa yalısı , Hidiv paşa kasr'ıYeniköy , Yıldız Parkı içindeki köşkte o yıllarda yabancı konuklara piyano çalmıştım .Barış  ağabeyim  mühendis olmuştu ama yapmadı ,kokartlı profosyenel tercüman rehber olarak çalıştı . Türkiye'nin ilk rehberleri .. .Açık Hava Tiyatrosun da ilk  müzik festivalleri de o yıllarda  başlamıştı..
.Çocukluğumuzda ağabeyimden daha  iyi bisiklete binerdim ., mahallede haksızlık olursa oğlan çocuklarını döverdim ., annem baş edemez yazları beni doğduğu yere  Niğde Bor'a götürür Anadolu'nun  bağrında bağlarında ,derelerinde, bahçelerinde enerjimi bir güzel atardım . Dedem o yörenin ilk tapucu su  okumuş bir insan . Anneannemde Kuşçu sülalesinden bir ağa kızı imiş. Ve şimdiki filmlerdeki gibi  evleri bağları vardı  anneannemlerin.. Dayılarım1950 yıllarının mühendisi ve  mülkiyelisi idiler. Büyük dayım Danıştay üyeliği ,küçük dayımda Kara Yolları Bölge Müdürlüğü yapmıştı, ama onlarda mutlu aileler olmadı ..
Çocukluğumda arkadaşlarım bir şekilde bana yetişemiyorsa dayak yiyordu benden .Sonraki yıllar anlamıştım kavga çıkaran bir çocuk değildim ama  bir çocuk .zeki akıllı değilse kabullenemiyormuşum demekki !
Küçük ağabeyim ,büyük Ağabeyim Savaş'la benim gibi   hayata dayanıklı bir kızkardeşın arasında kalmıştı .Savaş ağabeyim daha yapılı olması kuvvetli gözükmesi ve babamın kardeşler arasında kıyas yapması ve aşşağılamaları nedeniyle küçük ağabeyim kendini ispatlıyamamştı ...Savaş ağabeyim  Saint Benoit lisesini Sutanahmet Ticari İlimler Akademisini bitirmiş ve işletme ihtisası yapmış çok değerli bir elemandı . Babamın anormal desteği vardı okumamıza acaip derecede bilgili ve ufku son derece geniş Istanbul kültürüne vakıftı.Fakat hayat hakkı tanımazdı yakınlarına.  Baba dedem Varna'lı olup  1800  lerde Istanbul Bakırköy'e gelmişler .Hasılı baba tarafından 150 yıllık Istanbul'luyuz . .Ben  babamın iyi yönlerini alıp yanlışlarını bir şekilde eleme kapasitem oldu yaşam tarzım nedeniyle . Çünkü  babam ,kendi yapamadıklarını ve ordudan çok çalışkan olmasına rağmen disiplinsizlik nedeniyle çıkarılmasını hazmedemediğinden tüm enerjisini  hırs ve kıskançlıkla birlikte ailesine yansıtıyordu, ben tek kurtulandım ...ama nelere rağmen ..İşte büyük ağabeyim Savaş  bu baskılar nedeniyle ağır bir ruh travması geçirmişti . Ve ben odaklıydı bu rahatsızlığı ..  bu olayda iradeli ve dirençli çıkmış ağabeyimle ilişkimi iyi ve dengeli olarak sürdürmüştüm .Ama ömrü kısa sürmüş  28 yaşında  yedek subay olarak askerliğini yaparken denize  atlayışı sırasında boyun kemiği kırılması nedeniyle üçgün yaşayıp vefat etmişti ...Fakat hep suçluluk duygusuyla yaşadı   bana karşı ağabeyim . Ölümünde ben 18 yaşındaydım ve babamla
hastahanedeki bakımı ve defnedilmesi dahil tüm sorumlulukları üstlenmiştik .Annem ilaçlarla uyutulmuş Barış ağabeyim maalesef adeta kaçmıştı bu acıdan . Ömrü boyunca oda bu nedenle  bize karşı suçluluk duygusu yaşadı ..Ama annem için ilk erkek evladında yaşadığı bu acılar onun hayatını ağır ve olumsuz olarak çok etkilemişti .Dini duyguları olan annemi babam'  bak dua ettin ,Allah oğlunu elinden yine aldı 'diyerek annemi iyice yalnızlığa sürekledi ve kendine mahkum etti. Babam  zaman zaman ürkütücü acımasızlığı olan bir  ateısttı .Ve bana bu olaylar çocuklarımı yetiştirirken ders oldu yapmamam için çünkü babam gibi enerjisi olan bir insandım . Barış ağabeyim bu gerçeklerden ve hayattaki tüm gerçeklerden hep kaçtı ve kişiliği bir türlü güçlenemedi .Herkez babamdan korunmaya çalışıyordu birtek ben göğüs geriyor ve kendimi geliştiriyordum. Babamın bana öğrettiği iyi şeyleri değerlendiriyor  bana uymayan için bayağı direniyordum . 
Neyse bu temiz kalpli canım Barış ağabeyim paket gibi beni heryere götürürdü . Onunda  birtanesiydim .
Annem hastalığının ağırlaştığı dönemde 2000 yıllarında ağabeyimde ayaklarındaki varis nedeniyle çalışamadığı için onu bana emanet etmişti .Çünkü ben hep cesur olmuştum ,güçlü olduğumu söylerdi annemde . Küçüklüğümde neler yapardım bu ağabeyime . Gerçek ailemdi benim o sevgimiz negüzeldi . Benim fotoğraflarımı çekmişti , genç kızlığımda siyah beyaz hala evimin duvarlarında asılıdır .Her gittiği ülkeden bana ,çocuklarım olduktan sonra onlara hediyeler getirirdi . Çok güzel sevgilileri oldu . Ama birtanesini Fransız Marise  çok sevmişti .Bu kızın  babasının güçlü bir mevkii vardı ve ağabeyimi  kısa bir dönem için sınır dışı  etmişlerdi Fransa'dan .Sonra evlendiği İzabell . ile mutlu olamamış ve daha sonra boşanmışlardı ..Türkiyede Akçay'da kaldıkların da bize Altınoluk'a  uğramışlardı. Bizimde Süha ile bayağı fırtınalı dönemimizdi .Petek onlarla kalmıştı. Melez tarzı esmer güzeli bir küçük kız olmuştu ve beş yaşında çok akıllı gözlemci ve sakin bir çocuktu . Ağabeyim ile Izabell'in çocukları zannetmişlerdi Petek'i. Her  iki kızımda dayılarını çok sevdıler ve özel bir dayı sevgisi yaşadılar .
Biz Süha  ile Avrupa seyahatınde İzabell ile evliyken ağabeyimde kalmış ve Paris'i çok güzel gezmiştik .Süha ile birbirlerıni severlerdi .Süha ölmeden kısa bir müddet önce ona gitmişti. 1994 yılında İstanbul'da .İki erkek  hayatlarında travma yaşamış iki cocuk adam . Hiç olmadığı kadar sohbet etmişlerdi . Ağabeyim kendi  gerçekleri öğrenmedi Süha öğrendi. ve insanlara küs gitti niye ben ? diyerek Güzel insanlarım benim onlar .Evet hayatımın üç iyi erkeği ağabeylerim ve eşim hayata küs gittiler .Kader birliği var onlar arasında birşekilde belkide zamanlama doğru idi tanrı onların daha fazla acı çekmemelerini istemişti , kimbilir?Gerçeklerle  yüzleşmek her insanın kaldıracağı bir durum değildir .Darmadağın olabilirler . Ve ben onların tek sevdikleri idim
.Ve  dördüncü  erkek , potansiyel tehlike babam yaşıyor . Ve şimdi  96 yaşında ,evladı beni yenmek  için hala uğraşıyor .Barış ağabeyim anneme küçük çocuk gibi düşkündü .Annemin ölümünün ertesi günü evleneceği kadını babam eve getirmişti ve 45 yaşındaki kadın ağabeyimden küçüktü ve babam  ağabeyimi onun önünde kıskançlık nedeniyle tokatlamış ,onbeş gün sonra bu bakıcı kadınla nikah kıymış ve ağabeyimi evden atmıştı . Ağabeyim baba evine tekrar geri döneceğini  hep hayal etti ama kısmet olmadı . Babam bu tarihte 90 yaşında idi .Genç kadın tesiriyle adeta gözü dönmüştü .Bu son olaylar olmasa bu ağabeyim  yine mutlu olurdu  dedim ya gerçeklerle yüzleşmedi ve hep çocuk kaldı ne güzel içten gülerdi O acılarını ve çocuk gibi ağlayışını unutamam ağabeyimin.Büyük ağabeyim ve Süha  adeta gitmek istediler bu dünyadan.Ama Barış ağabeyim yaşamayı istiyordu ama gücü kalmamıştı.Babama kinim yok ,çok acı verdi bizlere ,annem ile ağabeylerim onu affetse bile Tanrı affetmez.
Barış ağabeyime ,annemin devamlı Türkiye'ye gel değişi babamın baskısı ve kendi zayıflığı  zaaflarına yenik düşüp Türkiye'ye dönüp baba  evinde tekrar oturmaya başlaması  onun hayatta kaybetmesine sebep oldu diye düşünüyorum. Sırtında iki ben vardı annem peygamber benleri derdi .ve saf kalpli oğlum diye severdi ağabeyimi . Ne yapsın dağ gibi büyük oğlu sorun yaşamış tam annemi mutlu edicekken kaza nedeniyle vefat etmişti .
Küçük  ağabeyimle kardeşliği yaşadım .. Hayatı çok yoğun geçti gezdi sevgilileri oldu  ama bir yuvası olamadı Çok fazla ezmişti babam onu çok dövmüştü .Ağabeylerimde  Fransız eğitimi bende piyano eğitimi ama evde şiddet ...Canım  kardeşimi annemin ölümünden birbuçuk yıl sonra   56 yaşında kaybettim .
Ve bugün 29 ocak 20007  ağabeyimin vefatının  beşinci yılı. Huzur içinde yatsın çok ağlattı babam ağabeyimi ve annemi ölümlerine yakın.Annem şimdi koynunda iki oğlu ile beraber kabristanda yatıyor .Güzel Behice derlermiş anneme . Anneannemde iki erkek çocuğun arasında onu ezmiş  Babama 18 yaşındaki annemi Istanbul'lu ve genç Jandarma komutanı diye verivermişler . Huyunu suyunu bilmedikleri bir adama. . Annemde Anadolu'nun hayatından kurtulacağım Istanbul'a gideceğim diye hemen kabul etmiş. Ne övünürdü iki oğlan annesiyim diye babamın eziyetlerini onlarla unuturdu .. Babam gençliğinden beri olan genç kadın zaafına nihayet yenilmişti .Çocukluğumuz hep bu yanlış ilşkilerin tartışmaları ile geçmişti . Acı olan annem ölümüne yakın  80 yaşında bile bunu bilerek vefat etti . Kara oğlunu saf kalpli oğlunu bana emanet ederek .Babamın  evlendiği yarı yaşındaki eşinin tahrik neticesinde ,ağabeyimin canımızı ve malımızı ve  çocukları olmadığı için çocukları gibi sevdiği yeğenlerinin haklarını korumak için bana sattığı  hisselerini ,ağabeyimin ölümünden sonra geri almak  için babamın bana açtığı davaları acı ve hüzünle yürüttüm ve çocuklarımın hakkını savundum .Hakkımızı ve kendimizi savunurken annemin ve ağabeyimin acılarının diyetini biraz olsun ödedi babam .........Maalesef  kendi seçimiydi ...Torunlarıyla neler yaşayacaktı ... ne değerler görecekti ...Durmadı ve devam ediyor ..yanlışlarına ......