19 Şubat 2007

La P'tite Ferme Restaurant... Ve 14 şubat sevgililer günü ve dönüyorum...

Nihayet bir Fransız lokantasında üzeri soslu salyongozu aperatif şaraplarıyla birlikte yedim. Güzeldi... Sooona kanguru bifteği yedim. Sosuyla birlikte sade ve yumuşak tadı vardı. Ve Fransız şarapları... Aperatif tatlı şaraplarını daha çok sevdim. Elmalı tatlı börek üzeri dondurma ve likor içindeki dondurma da pek hoşuma gitti. Çocuklarıma sevdikleri ile mutluluklar diliyorum... Bu 14 şubat gününde... ve herzaman... Midemi dinlendirmeliyim.

Bayağı sıkıntılı oluyorum bazen.... Kızım kıvırcık ile kısa bir tren yolculuğundan sonra Chartreuse likör fabrikasına gittik. Bulunduğu yer Voiron. Grenoble yarım saat mesefede. Keşişler tarafından Alp dağlarından yüzotuz çeşit bitkiden elde edilerek yapılan bu likörler enfes... Franbuazlı, cevizli likörlerden tattık. Likörlü çikolataları ve şekerleri enfesti... 17. yy dan beri aynı titizlikle keşişler tarafından fıçılarda dinlendirilerek yapılan bu likörler aynı yerde satışada sunulmakta... ve baybay Grenoble... Kızımla olmak, onun verdiği güzel haber ve Fransa'nın bu küçük şehrini yaşamak bana evlatlarımdan sevgililer günü hediyesi oldu.