20 Şubat 2007

İstanbul Barosu Kültür-Sanat Komisyonuna hitaben yazılmış, toplantılarımıza ait kendim hakkında bir değerlendirme

Belki bilmiyorsunuz ben onyedi yıl Balıkesir ve zaman zaman Çanakkale'de eşimle serbest avukat olarak sonrada Vakıflar Avukatı olarak çalıştım. Çanakkale Bld. Başkanı İsmail Özay'ı ve bazı avukatları bir şekilde tanırım. Şu anda hatırlamıyorum. Zamanı gelince hatırlatırsanız görüşürüz. Seyahatler içinde Kürşat Bey, bu hafta içinde sizi bilgilendirecek.
Gördüğünüz gibi enerjimi akıllı harcıyorum. Kendime ve piyanoma vakit kalıyor. Şu var ki toplumumuzun bazı değerleri anlamaması ve desteklememesi nedeniyle kendi özelliğimizi korumak ve meydana çıkarmak için maalesef bazen bürokratik işleride bizzat takip etmek durumundayız. Ve bu kendine ve başkasına güvensizlik değil başarılı deneyimler nedeniyle kazanılmış bir stratejidir. Zeki insanda şüphe vardır ki yaratıcı olabilsin ve kendini korusun. Çünkü ben aynı zamanda çekici bir kadındım ve kendimden memnundum. Ama kişiliğim ve kariyerim onun önündeydi daima... Şimdi de kendimin ve zamanımın farkındayım ve hala kendimden memnunum. Ve nerede çıkış yapacağımı iyi tayin ederim. Her yerde kuralların içine kendi kurallarımı koymam nedeniyle pek tabii insanlar beni kavrayamıyor. Zaman zaman üzülmeme rağmen keyif de almıyor değilim hani....
Sanat hayatım, yirmi yılı devlette geçen otuzüç yıllık avukatlığım ve pek sevgili evlatlarım bu davranışlarım için önemli ve son derece değerli örneklerdir. Ve hiçbir zaman her insana doğam gereği aynı davranamam. Hak edene enerjimi harcarım. Ve bu değerlendirmenin ölçüsüde sağduyum, bilgi ve yaşam deneyimimdir. Hayatta rol yapmadan aslımı yaşıyacak kadar cesur yaşamış bu nedenle bedeli olan ama bir o kadar da zengin iç dünyası kazanmış bir insanım. Akıllı iyi niyet diyorum ben davranışlarım için. Pek tabii de hasımlarım oluyor. Hassasiyetimde, bu kadar yorucu tempoya rağmen duygularımda kirlilik olmaması ve hala temiz duygularla sevebilme yeteneğimin olmasından kaynaklanıyor. Bunlar da beni son derece mutlu ediyor daima güzel insan bulabiliyorum ve iki kızımında ve onları sevenlerinde sevgilerini çok güzel yaşıyorum. İradesi güçlü, idare'i maslahatçı olmayan daima beni destekleyen dost ve insanlarım olmuştur ve olacaktır. Benim isteklerimi anlamak için o insanın belli potansiyeli ve bilgi gücü olması gereklidir. Çok az olan güçsüz anlarımda da tanrı beni korumuştur.
Ben başkalarıyla yarışmam. Kulvarımda tek koşuyor ve kendimle yarışıyorum. Hırs, kin, nefret ve kıskançlık olmadan. Mücevherlerim hukuk ve piyano... Evlatlarım aynam, çok şükür.... ve tek mutluluğum ...
Bir anda içimden bunları size yazmak geldi. Bazı görüş farklılıklarımız nedeniyle. Teşekkür ederim fikirlerime gösterdiğiniz saygıya. Kendimi ifade etmem gereken ve uslübumu kısmen de olsa kavrayacak insanlara vakit ayırırım. Sizin vaktinizi almadım umarım ama beni dinlemenizde yarar var buna emin olun. Zaman içinde birbirimize karşılıklı saygımızın artması dileğiyle.
İyi çalışmalar,
Av. Yasemin Eğinlioğlu