16 Ağustos 2008

''Blue Danube '' ve Budapeşte ....



Tuna yani 'Danube' Nehri ... ikiye ayırdığı .. Buda ..ve Peşte .....Seviyorum bu sıcak kanlı doğal gösterişsiz insanların yaşadığı şehri ... Daha bir yaşına varmadan yürüyen ve meramını yarım yarım anlatmaya çalışan torunum Cemre ile başka bir güzeldi bu Macar Başkent'i...Bu sefer sadece Petek kızım ve Cemre ile gezdim ......Anılaar çok fazla .. geçmişte gördüğüm yerlerin izi aklımda ,yediğim tatların tadı damağımda kalmış .Macar ,Slovak, İtalyan ,Meksika ve Türk karışımı mozaik , yaşamlarına ve yemeklerine yansımış .. ...Petek ile beraber'Hemingway' adlı göl kıyısında bulduğumuz bir restoranta dadandık akşamları..... Macar beyaz şarabı' Tokai 'ile kazciğeri.....sonra 'gulaş yemeği ' ile 'Cabernet Sauvignon '... kırmızı şarapları unutulurmu hiç.. Tabii midemin cayır cayır yanmasıda unutulmazların arasında.. ....Amaaan...
Yine benim kıvırcığım dünya güzeli kızımın sevimli rehberliği ile enaz yürüyerek bir saat süren 'Sitadel' adlı bir tepeye 'Tuna nehri akmam 'demesini!!!!! görmek için tırmandık heheheheh.Tabi Cemre torunum ve arabasını da enaz yüz basamak merdivenden yukarı taşımak durumuyla . Abartmıyorum.. Can kızım .. Öyledir benim ilk ' tercüman rehberim '.....Petek kızım .. .İkincisi minik' tercüman rehberim' İpek. Ablasından öğrendikleriyle New York 'ta benim için çalışmalarını sürdürüyor heheheheheh ..... Ama ilk gelişim babaları ile idi ' tarih kokan' ama tozlu olmıyan bu şehre ahhh ....Ve o zaman Süha ile Peşte 'de kalmıştık...

Ünlü 'Bela bartok '.. bestelerinde Türk motiflerini kullanan besteci .. Piyanist yakışıklı ve yaşamı rahat geçen Macar Rapsodilerinin bestecisi ...Franz Liszt ... Eserleri hep kulağımda ...O hızla... Cemre bebe ve arabasıyla kaldığımız otelden nehir yakındır diye tabii ' tatlı kızımın önerisiyle ve elime her zamanki gibi tutuşturduğu şehir haritasıyla , anlattıklarını kaybolma korkusuyla tekrarlıyarak ' bu yabancı diyarlarda hedeften şaşmıyarak heheheheh
ama kendi rehberliğimle !!!! ' Bela Bartok 'caddesini bir saatte alıp heyoooooooo'Tuna Nehri'ne kavuşmam ve tepedeki parka çıkıp manzaraya karşı Cemre bebenin uyuması ile benim o yeşilliğe serilmenin keyfi başka nerede olabilir ....... Haa yanımızda suyumuzzzz, mamamızzzz... benim sandwiçleriiiim , kitabım...yaniii 'Buda Tepe'sinde ' anneanne & torun' pikniği ve aşşağıda görkemli 'Blue Danube'........ ama akıyoooor... Karadeniz'e doğru..!!!!..