19 Kasım 2006

Bir pazar sabahı Yeşilköy

Yeşilköy sahili kalabalık değildi ve bisikletimle Florya'ya kadar gittim New York'tan sonrada  güzeldi benim Yeşilköy'üm.
Bir çaba ile sahil bakımını  yapıyor belediye . Ama denizin rengi benim Türkiye'mde gerçekten güzel . Bir güzel çayımı içtim ve gazetelerimi okudum sahildeki  çay bahçesinde ve  Cumhuriyet gazteesinde okuduğum bir şiiri aynen yazıyorum . Bu şiiri Haşim Kanar kızı Ekin için yazmış .
 
Ben iki kızım  Petek ,İpek için    küçük bir değişiklikle  siteme gönderiyorum .Çünkü bu sabah onlardan gelen herşeyin sabah ışığım olduğunu düşünüyordum ..........Temennim mutlulukları haber olsun  ve günümü aydınlatsın ...
 
Ben bugün kızımı gördüm ./Kutup yıldızımı,/Yaşam hızımı,/Yürek sızımı gördüm.
Ben bugün kızımı gördüm/Yavru ceylan bakışlı,/Kıvırcık ipek saçlı,/Hem beyaz , hem kara kuzumu gördüm .
Ben bugün kızımı gördüm./Kızımda iki gözümü,/Gülen yüzümü ,/Ateşli sözümü gördüm .
Ben bugün kızımı gördüm./Fırtınalı açık deniz yolculuğunda,/Güneş koruyuculuğunda,/Şimşir tekne ucunda özümü gördüm.
Ben bugün kızımı gördüm./Geride kalan çetin günler,/Gide gelmiye günler,/ Anne diye ünler yürek közümü gördüm.
Ben bugün kızımı gördüm ./Bir düş gibi ,/ Dokuz ay  karanlıkta yürümüş gibi .
 
Şair bu şiiri Mamak cezaevinden özlemle kızına yazmış . Hayatın zorluklarını mahpusluk kabul edersek   ,bende , bu şiiri, duygularıma tercüman olduğu için, daimi özlemim  ve sevgim nedeniyle  iki kızıma  ithaf ediyorum .